راه سلامتي راه سلامتي .

راه سلامتي

علت بروز نشتي بعد از عمل اسليو چيست؟

نشتي بعد از عمل اسليو معده نشت گوارشي نيز ناميده مي شود. اين نشت منجر به سوراخ شدن منگنه هاي معده Ùˆ وارد شدن مواد غذايي هضم نشده به داخل شكم مي شود. اين عارضه مي تواند پس از ساير جراحي هاي لاغري هم رخ بدهد. 

علل بروز نشتي بعد از عمل اسليو

علت ايجاد عارضه نشتي در افراد مختلف متفاوت است اما رايج ترين دلايل آن به شرح زير مي باشند:

عدم مهارت و تجربه كافي جراح براي انجام عمل

عمل اسليو معده حتماً بايد توسط يك جراح متخصص انجام شود تا عمل را با دقت بالايي انجام دهد Ùˆ محل دوخت را به بهترين Ùˆ محكم ترين شكل منگنه كند. اگر  تجربه كافي نداشته باشد Ùˆ در دوخت قسمت هاي برش خورده دقت كافي نكند Ùˆ به خوبي آن ها را به هم منگنه نكند، احتمال ايجاد پارگي در محل منگنه بيشتر شده Ùˆ نشتي بعد از عمل اسليو بروز پيدا مي كند.

پيروي نكردن از رژيم غذايي بعد از عمل

بعد از انجام عمل اسليو فرد بايد از يك Ø±Ú˜ÙŠÙ… جراحي لاغري Ù¾ÙŠØ±ÙˆÙŠ كند تا هم سرعت بهبودي بالا رفته Ùˆ هم معده به تدريج به انواع غذاها عادت كند. با اين حال اگر بيمار به رژيم غذايي توصيه شده توسط پزشك توجه نكرده Ùˆ آن را به درستي رعايت نكند؛ هم سرعت بهبودي او كم مي شود Ùˆ هم احتمال دارد در اثر مصرف مواد غذايي گوناگون به معده فشار آمده Ùˆ در اثر اين فشار محل بخيه درز پيدا كرده Ùˆ محتويات داخل معده به درون شكم نشت پيدا كند.

بلند كردن اجسام سنگين

بلند كردن اجسام سنگين در هفته هاي اول بعد از عمل اسليو از عواملي است كه مي تواند موجب بروز نشتي معده شود. چون فشار وارد شده به شكم و معده در اثر بلند كردن اجسام سنگين موجب ايجاد شكاف و پارگي در محل دوخت معده مي شود و نشتي بعد از عمل اسليو بروز پيدا مي كند.

انجام فعاليت هاي بدني شديد بلافاصله بعد از عمل

در همان روز اول جراحي كادر پزشكي از بيمار مي خواهد كه پياده روي آهسته داشته باشد و به مرور و با گذشت زمان آن را افزايش داده و قدم هايش را تندتر كند. بنا بر توصيه پزشكان فرد بعد از عمل اسليو نبايد ورزش كردن و تحركات بدني را كنار بگذارد. اما اين به معناي اين نيست كه قبل از رسيدن به بهبودي كامل شروع به ورزش هاي سنگين كند.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۹:۲۳ توسط:نت وير موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :