راه سلامتي راه سلامتي .

راه سلامتي

نكات مهم براي خواب راحت بعد از عمل لاغري

بعد از عمل لاغري بيمار براي بهبودي سريع و كاهش عوارض ناشي از عمل بايد خواب كافي داشته باشد، با اين وجود برخي از افرادي كه تحت جراحي لاغري قرار گرفته اند به دليل جراحت و زخم ايجاد شده، نمي توانند به راحتي بخوابند، اگر شما هم جزء اين دسته از افراد هستيد همراه ما باشيد تا با طرز خوابيدن پس از عمل لاغري و ساير مراقبت هاي لازم آشنا شويد.

نكات مهم براي طرز خوابيدن پس از عمل لاغري

در اين بخش چندين نكته را بيان مي كنيم كه بر طرز خوابيدن پس از عمل لاغري تاثير مثبتي دارد.

يافتن موقعيت خواب مناسب

پيدا كردن يك موقعيت مناسب براي خواب از ضروريات است. شما مي توانيد با توجه به نوع جراحي و ترجيحات فردي موقعيت هاي مختلف براي خوابيدن را امتحان كرده و راحت ترين آن را انتخاب كرده و تا زمان بهبودي به آن صورت بخوابيد. به طور كلي جراح لاغري توصيه مي كنند بيمار به پهلو يا پشت بخوابد و براي حمايت از بدن و حفظ تراز مناسب از بالش استفاده كند.

بالا بردن بالا تنه

برخي از افراد با بالا بردن قسمت بالايي بدن در هنگام خواب و تكيه دادن به بالش احساس راحت تري دارند. اين موقعيت خواب هم بعد از جراحي لاغري بسيار مناسب است چرا كه مي تواند به كاهش رفلاكس معده، بهبود تنفس و افزايش راحتي كمك كند.

استفاده از بالش و تشك مناسب

انتخاب بالش و تشك مناسب مي تواند رعايت نكات لازم براي طرز خوابيدن پس از عمل لاغري را آسان تر كرده و كيفيت خواب را نيز بهبود ببخشد. يك تشك با سفتي متوسط و بالشي كه موجب همراستا شدن گردن و ستون فقرات شود، از درد و ناراحتي بعد از جراحي لاغري جلوگيري مي كنند.

بازگشت تدريجي به موقعيت هاي عادي خواب

لازم است بيمار با توجه به راحتي خود موقعيت خواب را تغيير داده و به تدريج و با بهبودي به موقعيت عادي خواب خود برگردد. البته براي خوابيدن به حالت طبيعي و اين كه چه زماني از سرگيري وضعيت دلخواه خواب بي خطر است بايد با پزشك مشورت كرد.

منبع: bariatricsurgery.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۶:۲۳ توسط:نت وير موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :